lunes, 11 de marzo de 2013

Tema 5: B-LEARNING.



TEMA 5: 

DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING.



Abans de començar, us mostre un petit índex per a ver de que tractarem:


  1. Què es B-Learning?
  2. Aspectes importants d’un sistema B-Learning.
  3. Models b-learning.
  4. Comparativa B-Learning.


1. Què es b-learning?

B-learning, o blended-learning, segón aquestes autors és:

  • Brodsky(2003) -> Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol, enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assesorament.
  • Brennan (2004) ->Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. Aquesta surt del món empresarial.
  • Amar (2007)-> Emprar totes les eines que tenim abast: Les e-eines (drive, blog, pp)  combinades amb altres més convencionals ( projector, pisarra...) on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model pressencial i pel model tradicional.
  • Coaten (2003) -> Combinació entre l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual.


En resum, i como mostra aquesta imatge, B-learning  és la suma de 'online learning' l'aprenentatge online, mes ' face to face learning' 'aprenentatge cara a cara alumne-mestre. 


2. Aspectes importants d’un sistema b-learning

Entre els aspects importants dins d'un sistema b-learning trobem:


- Cal  incloure en l’aprenentatge, les propietats de l ‘espai virtual.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació. 
- No s’aprén en solitari, sinó en solidari en comunicació amb els altres.

- Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’enssenyament presencial com a distáncia. 
- Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.


3. Models de B-learning.


"Se trata de buscar un modelo educativo en el que los alumnos haciendo uso de las Tics tengan 
acceso a mayor cantidad de información, lo cual les facilite realizar cursos, ya que de otra forma sería casi imposible. A partir de los conocimientos y aptitudes de los estudiantes y docentes se pueden crear modelos de Blended Learning, como pueden ser basados en las habilidades y competencias y capacidades."Models B-Learning

Trobem els següents models:
  1. Model basat en les habilitats: Barreja la interacció entre estudiants i un professor a través de l’us del correu electrónic, fòrums de discussió, sessións presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guía i ajuda a que l'alumne no es desanime.
  2. Model basat en el comportament o actituds: Barreja o combina l’aprenentatge presencial amb esdevendiments en línia realitzats col·laborativament. L’estudiant aprèn conductes específiques a partir de discussions, aules virtuals.
  3. Model basat en la capacitat o competéncies: aquest model combina una varietat d’esdeveniments d’aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneiximent i desencolupar competències per al millor acompliment. Aquest es una barretja amb les altres dos.


4. B-Learning vs Ensenyament presencial:


  • Ensenyament presencial
    • Presencialitat
    • Relació professor-alumne.
    • Transmissió de coneiximents.
    • Cultura escrita/oral.
    • Ús tradicional de les Tecnologíes.





  • B-Learning
    • Virtualitat.
    • Noves tecnologíes (Campues Virtual)
    • Desenvolupament de capacitats. Perqué hem de tindre encara molts capacitats
    • Cultura Audiovisual.
    • Relació alumnes-propi aprenentat.

Dons sabeu la diferencia entre E-learning i b-learning? Us deixe un esquemeta per a que us aclarisca!:




Qué Es B Learning 
Aquest es un material molt important que amb presentación indica les distintes caràcteristiques, implcacions pedagógics, enfoques... de B-learning.



A la Escola:




Importancia del b learning en la educación básica oliva flores


Ens trobem dins d'una societat que està en constant canvi i on les tecnologíes tenen un paper tan important, es necesarri introduir a les classes noves metodologies com aquesta de B-Learning.
Em sembla molt interessant ja que a més d'utilitzar les TIC, ens dona l'opcció de la pressencialitat que es tan important a l'educació primària, ja que la interacció amb el mestre i amb els altres alumnes on és prou important a eixa edat la socialització. És interessant també que els alumnes desenvolupen el aspect critic la creativitat... i amb B-Learning es conseguiria. 
I con en tot referix a les TIC, dir que se important que els mestres tinguen una molt bona formació amb aquestes per a que tant B-Learning en aquest cas i com qualsevol altra metodología que utilitze les TIC, funcione.


Espere que aquesta informació us servisca!
Salutacions!






No hay comentarios:

Publicar un comentario