TEMA 5:
DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING.
- Què es B-Learning?
- Aspectes importants d’un sistema B-Learning.
- Models b-learning.
- Comparativa B-Learning.
1. Què es b-learning?
B-learning, o blended-learning, segón aquestes autors és:
- Brodsky(2003) -> Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol, enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assesorament.
- Brennan (2004) ->Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. Aquesta surt del món empresarial.
- Amar (2007)-> Emprar totes les eines que tenim abast: Les e-eines (drive, blog, pp) combinades amb altres més convencionals ( projector, pisarra...) on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model pressencial i pel model tradicional.
- Coaten (2003) -> Combinació entre l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual.
En resum, i como mostra aquesta imatge, B-learning és la suma de 'online learning' l'aprenentatge online, mes ' face to face learning' 'aprenentatge cara a cara alumne-mestre.
Entre els aspects importants dins d'un sistema b-learning trobem:
- Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l ‘espai virtual.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
- No s’aprén en solitari, sinó en solidari en comunicació amb els altres.
- Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’enssenyament presencial com a distáncia.
- Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
3. Models de B-learning.
"Se trata de buscar un modelo educativo en el que los alumnos haciendo uso de las Tics tengan
acceso a mayor cantidad de información, lo cual les facilite realizar cursos, ya que de otra forma sería casi imposible. A partir de los conocimientos y aptitudes de los estudiantes y docentes se pueden crear modelos de Blended Learning, como pueden ser basados en las habilidades y competencias y capacidades."Models B-Learning
Trobem els següents models:
- Model basat en les habilitats: Barreja la interacció entre estudiants i un professor a través de l’us del correu electrónic, fòrums de discussió, sessións presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guía i ajuda a que l'alumne no es desanime.
- Model basat en el comportament o actituds: Barreja o combina l’aprenentatge presencial amb esdevendiments en línia realitzats col·laborativament. L’estudiant aprèn conductes específiques a partir de discussions, aules virtuals.
- Model basat en la capacitat o competéncies: aquest model combina una varietat d’esdeveniments d’aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneiximent i desencolupar competències per al millor acompliment. Aquest es una barretja amb les altres dos.
4. B-Learning vs Ensenyament presencial:
- Ensenyament presencial
- Presencialitat
- Relació professor-alumne.
- Transmissió de coneiximents.
- Cultura escrita/oral.
- Ús tradicional de les Tecnologíes.
- B-Learning
- Virtualitat.
- Noves tecnologíes (Campues Virtual)
- Desenvolupament de capacitats. Perqué hem de tindre encara molts capacitats
- Cultura Audiovisual.
- Relació alumnes-propi aprenentat.
Dons sabeu la diferencia entre E-learning i b-learning? Us deixe un esquemeta per a que us aclarisca!:
Qué Es B Learning
Aquest es un material molt important que amb presentación indica les distintes caràcteristiques, implcacions pedagógics, enfoques... de B-learning.
A la Escola:
Aquest es un material molt important que amb presentación indica les distintes caràcteristiques, implcacions pedagógics, enfoques... de B-learning.
A la Escola:
Importancia del b learning en la educación básica oliva flores
Ens trobem dins d'una societat que està en constant canvi i on les tecnologíes tenen un paper tan important, es necesarri introduir a les classes noves metodologies com aquesta de B-Learning.
Em sembla molt interessant ja que a més d'utilitzar les TIC, ens dona l'opcció de la pressencialitat que es tan important a l'educació primària, ja que la interacció amb el mestre i amb els altres alumnes on és prou important a eixa edat la socialització. És interessant també que els alumnes desenvolupen el aspect critic la creativitat... i amb B-Learning es conseguiria.
I con en tot referix a les TIC, dir que se important que els mestres tinguen una molt bona formació amb aquestes per a que tant B-Learning en aquest cas i com qualsevol altra metodología que utilitze les TIC, funcione.
Espere que aquesta informació us servisca!
Salutacions!
Ens trobem dins d'una societat que està en constant canvi i on les tecnologíes tenen un paper tan important, es necesarri introduir a les classes noves metodologies com aquesta de B-Learning.
Em sembla molt interessant ja que a més d'utilitzar les TIC, ens dona l'opcció de la pressencialitat que es tan important a l'educació primària, ja que la interacció amb el mestre i amb els altres alumnes on és prou important a eixa edat la socialització. És interessant també que els alumnes desenvolupen el aspect critic la creativitat... i amb B-Learning es conseguiria.
I con en tot referix a les TIC, dir que se important que els mestres tinguen una molt bona formació amb aquestes per a que tant B-Learning en aquest cas i com qualsevol altra metodología que utilitze les TIC, funcione.
Espere que aquesta informació us servisca!
Salutacions!
No hay comentarios:
Publicar un comentario